upinthestar

Alla inlägg under december 2012

Av Tilda - 14 december 2012 21:17

Heej!


Jaa nu går det sådär med bloggandet men va fan har all tid i världen men ingen lust. Just nu är livet oerhört tufft. Man kan tycka att det ska vända snart och bli bättre. Folk, människor säger att man ska tro och leva på hoppet men ja tror nog mer  på att : "Den som lever på hoppet kommer att dö av svält, vill man göra något får man göra det själv för ingen kommer göra det åt dig". 

Känns lite så just nu, hur mycket ska man orka kämpa vidare när man hela tiden trycks ner?

Som det ser ut just nu ska ja säga upp min lägenhet och pendla till skolan. Om jag nu inte måste ta en mer allvarlig studiepaus. Det visar sig på måndag ska ditt då och prata med studievägledaren. Just nu har ja ärligt ingen ork eller bryr mig om plugget. vill verkligen ha utbildningen eftersom jag kommer få jobb ddirekt och så vet ja inte riktigt vad jag ska göra annars liksom. Men just nu orkar ja inte med någonting. Herregud att det ska vara så jobbigt, varför kan man inte bara få lite medvind ibland. Visst man blir starkare och växer med motvind men kom igen ibland behöver man få glida med lite och känna sig lite happy. 


Men är hemma hos familjen nu ialf så det känns skönt. Tog 01.05 bussen hem i natt haha helt crazy men det var skönt och komma hem ialf. Något som också känns jobbigt och bo borta i Västerås. Jag är så ensam. När ja först flyttade ville ja bara bort från staden, ha mitt eget o leva mitt liv, men efter ett tag insåg ja att mitt liv är i Örebro med min familj <3 Herregud vet inte vad jag skulle göra utan dem. Kompisar finns men de kommer aldrig ersätta min familj. Det känns skönt o kunna säga det för när ja flytta så ville ja bara ha mitt liv, klara mig själv o allt sånt där, men skulle aldrig ha klarat mig utan min familj. Allt stöd och uppmuntran de har gett mig, mormor och morfar ( Änglar från ovan ja lovar!) som fixat med mat för att underlätta i matkassan, säger bara TACK för att ja har er! Vore ingenting utan er <3

Familj så räknas min underbara pojkvän in oxå men han har en speciell plats och vad han har hjälpt till genom att bara finnas till och vara just den han är <3 Så otroligt glad att han finns i mitt liv!! 


Det jobbigaste är att ingen kan säga åt mig vad ja ska göra utan ja måste helt bestämma det själv. Ibland känns det jobbigt om någon sa åt mig vad ja skulle göra skulle det vara så mycket lättare! Men Men nu är livet som det är och de blir inte lättare!


Jaa ni människor tror ja känner mig nöjd med detta inlägg för tillfället så hörs vi vidare!! 


 



Heheh söt bild 


Bye Bye 

Av Tilda - 12 december 2012 21:45

Heej!


Åh herregud säger ja bara vad ja längtar till den 9:e januari!! Då bär det av till Zanzibar med älsklingen !!

Kommer bli så himla underbart :D Använder alla mina pengar men de skiter jag i för gud vad skönt de ska bli! 


         


Jaa bilderna säger ju hur underbart vi kommer att ha det! 

Lite värme i denna kyla ;)



Bye Bye 

Av Tilda - 5 december 2012 16:15

Heej!


Som jag har längtat utan att veta om det egentligen så är snön äntligen här! Det är verkligen snökaos ute. Och i år så har ja verkligen julkänsla! Vill baka pyssla och göra juliga saker :) Men har ju tyvärr dåligt med pengar som student så de var ju inte lika roligt. Jag var hemma hos mamma i helgen och skulle åkt med Anna hem i måndags morgon men tror ni hennes bil starta ?! Neehej du haha men hade tur och fick skjuts av pappa hem senare på kvällen så det var himla skönt!

Tänkte ge mig av en vända till skolan för o plugga men skulle inte tro det va. Vände efter en bit och gick hem o gjorde te! Mycket bättre alternativ. Jag gillar snön när jag är inomhus! 


Jaha ja ska försöka få in lite bilder med nu när ja lagt in dom i datorn. 



 

Det är såhär man får göra som student! En egen adventsljusstake :D 



 

Det är mer snökaos ute än vad jag kunde fånga på bild! Men visst är det härligt :D



Av Tilda - 4 december 2012 17:45

Heej!


Slänger in lite bilder bara på vad jag ätit den senaste tiden!

Haha har aldrig sagt att de va den nyttigaste maten ;)


 



 



 



 



 






Ovido - Quiz & Flashcards