upinthestar

Alla inlägg under november 2011

<3

Av Tilda - 14 november 2011 16:30

Av Tilda - 12 november 2011 19:22

Heejsan !


Sådär ja nu tänker ja blogga , började igår men sen orkade ja inte avsluta det hela.

Har väl inte så mkt att säga igentligen men igår var en sån där typisk fredag, lite kaos o sedan allmänt seg fredag. För mig ialf var sjukt trött.  Ja behöver sova om ja ska va normal så är det bara , Är verkligen ingen morgonmänniska tyvärr.  Jadå så idag sov ja ikapp veckan haha , Behövdes nog.

Men annars har det väl inte direkt hänt så mycket. Mormor o morfar ringer varje dag o kollar läget liksom. Det är mysigt. <3


Lägger upp lite bilder ja tagit under veckan. bara för att ja inte har så mkt att skriva om. 



 

Hade världens finaste himmel för några dar sedan synd bara att ja inte hade batteri i kameran så fick ta med mobilen. Ser väl inte så speciellt ut på bilden men det var verkligen en fin kväll. En stund sen vart det svart. På bara en kvart. Fort det går. 




 

Sommar, ge mig en snabb vinter så våren kommer fortare o sedan sommar! Sommar är bästa årstiden.





 

Rynningeviken i Örebro i sommras. Sjukt fint där.






 


Mamma!<3


Bye Bye 

<3

Av Tilda - 10 november 2011 22:00

<3

Av Tilda - 10 november 2011 21:52

When we could feed a starving world 

With what we throw away




Av Tilda - 9 november 2011 20:44

Heeeejsan :D

Gjorde en glad gubbe bara för ja känner mig super duktig idag. O är glad för ja känner så därav gubben haha. Ialf heldag idag var uppe kvart över fem o var lagom på sjukhuset till kvart i sju vilket var bra så behöver man inte stressa med att byta om o allting sånt där. Bra bra möte Ylva på bussen oxå ! Roligt hon är två våningar över mig. Undrar om man får gå upp o hälsa på bara för att se hur det går fast o andra sidan har ja o göra endå. Kanske inte just denna vecka då har ja ställt in mig mest på att lära mig hur allt fungerar o bara få in rutiner. 


Ja juste gick hem idag tog ungefär 40 min. Så då fick ja lite motion. Därefter gick ja o hämta cykeln o pumpade den! Nu kan ja cykla på den o de känns så himla underbart skönt. Om det inte är punka på den så de inte är någon luft imorgon, skulle inte direkt förvåna mig haha MEN nej det ska det inte vara ja vill cykla! Behöver det.  Tänkte nyss synd att ja inte har någon våg hemma men det finns ju på avdelningen. Den är digital oxå så det kan inte bli mycket bättre. Ska se hur stor skillnad det blir på 5 veckor. 

Hoppas på lite resultat ialf :)

Gjorde en laxpytt! Den blev riktigt god faktist. Är nöjd sen fick ja två matlådor så de blir det till lunch imoorgon. Rätt najs med praktik endå för då kan ja inte slarva med kvällsmaten för ja måste ju ha matlåda. Brabrabra.


JAG SAKNAR MIN MAN.

Otroligt mkt


Jag undrar ibland vart världen är påväg. Man vill bara ha o ha o ha massa saker hela tiden .. Ja förstår inte hur man kan känna sig helt lycklig av typ senaste iphone eller ipad eller vad de nu är eller senaste jeansen eller ni vet. Blir faktist skrämd av hur styrt det är med de senaste av allting o har man inte det ja då är man efter o bara men vadå har du bara en sån där o bla bla. MEN gud människor se er omkring hur de ser ut i världen finns människor som inte har tak över huvudet, mat för dagen inte ens gatan dom bor på är trygg, det kan falla bomber vilken sekund som helst, barn blir soldater, prostituerade, sjukdomar allt möjligt hemskt som vi inte ens kan tänka oss. Vi kan skänka en tanke o bara men ja skickar lite pengar så har ja gjort "mitt". Men de värsta är ju att av alla pengar vi skickar är de knappt hälften som kommer fram på grund av att västvärldens folk ska ta avgifter o stoppa pengar i egen ficka för dom "behöver" ju oxå pengar. 

Sjukt hur det är uppdelat.

Ja tänker varje dag på hur lyckligt lottad ja är endå som har egen lägenhet, ja får gå i skolan, ja har min familj, tak över huvudet o mat på bordet varje dag.  Därför började ja plugga till sjuksköterska, ja vill ge tillbaka något till folk som inte har något och kanske kunna dela med mig av det ja endå har och göra det så bra som möjligt. 

Jag behöver göra det, för mig själv för ja är verkligen inte egoistisk av mig , ja vill inte se andra lida . Tyvärr är det så sjukt mycket folk i dagens samhälle/ värld som mår dåligt. Men ja kan inte hjälpa alla men ja kan hjälpa någon. Bättre det än ingenting alls. 


Ja skulle kunna skriva sjukt mkt om det där men det får räcka.  Ja skulle vilja plugga till lärare oxå till typ 3:e klassare upp till 6:e klass. Då skulle ja kunna åka ner till länder där dom inte har så mkt lärare o sedan lära upp dom så de kan börja jobba sig uppåt. Ja vill hjälpa. Det är ja bra på. Tänker på andra mer än mig själv när de väl gäller.


Sådär ja nu börjar klockan bli mycket undra om ja hinner säga hej till min man. Får se om han kommer in snart.

Lägger upp några låtar oxå , ska väl se om ja hittar någon bild med.


Men vi hörs antagligen imorgon. !  


P&L <3 Vilka minnen alltså. 


 


Ja men ni vet!?


Bye Bye

Av Tilda - 8 november 2011 17:40

Heeejsaan! 

Ja precis som ja trodde , ja hade verkligen ingenting att var nervös över. Det gick super bra idag. Men ja måste säga att ja är helt slut även fast ja inte ens gick hela dagen. Men det här kommer att gå bra. ja är där för att lära mig ja ska inte kunna det då hade ja lika gärna kunnat strunta i att vara där. Precis så sa handledarna. Vilket kändes himla skönt. Detta blir nog riktigt roligt :)


Imorgon blir det tidigt som satan. Bussen går kvart över sex härifrån. ja vet ja måste fixa cykeln men ja orkar helt enkelt inte.  Ska se hur slut ja är imorgon så får ja lov att fixa det då har inte råd att åka buss plus att ja behöver motionen. :( Idag gick ja o handla o köpte med choklad.. tog två rader sen var ja nöjd men usch vad jobbigt det är med sötsuget. Helt sjukt ju. 


Dumma det. Ialf har precis eller ja för en stund sen gjort en paj med mormors svampstuvning o bönor i. Ska äta den snart får se hur det smaakar. Försöker äta ordentligt ialf om ja ska orka sju fyra dagar. Kommer antagligen sova innan min man har slutat vilket är lite sådär halv jobbigt. Men nästa vecka blir nog bättre. förhoppningsvis.

Bara ja fixar cykeln kan ja åka vid halv sju då blir det lite mer tid ialf. typiskt  att dom sa man lär sig mest på morgonen då behöver ja ju jobba mest då ja som inte är någon morgon människa . Men men bara tacka o bocka. 


men nu ni ska ja äta så hörs vi! Slänger upp den enda bilden ja tog när ja va på Cypern. 

Lite värme kan behövas när vi nu går mot kallare tider.


 


Mums på killen asså. Sabbade lite bilden. 


Bye Bye


Av Tilda - 7 november 2011 19:58

Heeej alla

Idag var ja först jätte oduktig , försov mig så han inte med bussen till Eskilstuna, nu har ja tagit fram min alarm klocka så ja verkligen inte ska kunna försova mig! Det får inte hända mer punkt slut. Imorgon är det ju första dagen på praktiken är sjukt nervös men ska bli spännande också. Hoppas få möta intressanta personer och få massa ny erfarenhet. 

Därefter åt ja muffins:( INTE bra men därför gjorde ja bara soppa ikväll , vilket var gott det med. Men ja ska ta etag i mig själv nu o ialf komma i mina gråa jeans ja har utan att behöva få andnöd o svimma. Helt enkelt känna mig bekväm. Mer än så behöver ja inte gå ner men de kan väl vara typ 7 kg så är ja nöjd sen.  Så a ja tänkte passa på nu när ja har praktik kanske få lite rutiner. Har bara fått schema för först veckan men sen får ja bestäma schema själv utifrån hur många timmar ja måste ha allt som allt. Men då kan ja välja bort lördagen för Johannas julkonsert ialf.  Så det känns skönt. Sen vill jag helst jobba så mycket eftermiddag o kväll som möjligt med tanke på att ja verkligen inte är någon morgon människa.  Men det återstår att se imorgon. 


Ja juste ja var duktig sen också, Skrev klart från boken allt ja behöver för den ska ja lämna tillbaka imorgon.  Bara att skriva in på datorn  sen som fattas, därefter gick ja ner o skulle pumpa cykeln men det funkade så klart inte, så får cykla imorgon försiktigt o sedan pumpa på hem vägen . Hoppas bara det inte är punka fast de är de nog inte för de finns ju fortfarande luft i däcket. Säkert bara ja som är retard.  Därefter gick ja till polisen och hämtade mitt leg, ser ut som ja vet inte vad men nu har ja det ialf blev en promenad till sjukhuset o hem igen för att se hur ja ska cykla imorgon, en sväng till clas ohlsson o köpte hänglås så nu är det fixat o sedan förbi Amanda för o hämta min namnskylt.  Så plus massa fix hemma o 50 situps. tycker att de dåliga idag vägde upp de braiga ha endå lyckades få gjort. :) 


Sådärja nyduschad, allt fixat inför imorgon , tända ljus o bara försöker ta de lugnt.  Psykiskt förbereda mig. Hoppas verkligen ja kan säga imorgon att det inte var något ja behövde oroa mig över men nu är det som det är. Andas.  


Väntar på att min man ska sluta så ja ialf kan säga godnatt till han , får absolut inte bli sent idag känner att ja behöver va pigg imorgon. Med tanke på att ja ska cykla vid sju. Bara för ja inte hittar.. Buhu men resten av veckan börjar ja sju , förhoppningsvis har ja fått cykeln pumpad så ja inte behöver va helt dyngsur när ja kommer fram.  

Uj uj  men nu ska ni få lite bilder, har lagt in bilder från mobilen , finns en del bilder som det var ett tag sen men va fan bättre sent än aldrig. 


  

Mys 





  

MUMS


 




 

Hej Praktikanten!


Sådär ja orkade inte lägga upp gamla bilder får bli någon annan gång, ni får de senaste istället.

Tack o hej för mig.


Bye Bye 

<3

Av Tilda - 6 november 2011 18:15

Ovido - Quiz & Flashcards