upinthestar

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Nya året

Av Tilda - 22 januari 2013 14:06

Heej!


Japp nu är julen och nyår förbi sen ett tag, vilket är otroligt skönt! Nytt år då alltså och nya utmaningar. Nya händelser som leder till nya minnen. 

Folk försöker sig på en sundare livsstil och kan säga att även jag har hängt på det där men på mitt eget sätt, har börjat gått överallt eftersom först och främst, ja vågaar inte cykla haha, kommer ramla och slå mig. Så ja går istället tills det blir varmare väder! Men promenader även för träningens skull, även om det tar hundra år att gå så är det skönt när man väl gjort det och kommer hem. Så det är positivt. 

Skolan vet ja inte om vi ska prata om egentligen, är inne på termin 5, alltså näst sista terminen men jag har en hel del kvar sen förut men nu har jag bestämt mig för att verkligen klara den här jävla utbildningen. Inte för att jag kanske vill utan för att jag vill börja jobba och tjäna pengar. Trött på att snåla faktiskt. Speciellt på mat, ja vill kunna köpa vilken mat ja vill och sedan laga och bara njuta. Nu måste man prioritera vad man ska handla. Men jag har ändå en otrolig tur för mormor och morfar hjälper till med mat så det hjäper otroligt mycket!


Annars mår jag väl, super bra, bra, dåligt, helt okej, mindre bra och kasst kan man väl säga. haha hormoner och järntabletter är verkligen inte någon bra kombination för mig men snart får jag sluta med järnet så då kan de bli lite bättre ialf! Måste fortfarande vara positiv!!

Finns alltid lösningar på alla problem! ALLTID


Det ja ser framemot just nu är resan till Zanzibar, vi åker den 9 feb, så det är inte så himla långt kvar :D Ska bli så himla otroligt skönt. 

Skulle ha varit på Gran Canaria nu, men den resan fick bytas bort för att prioritera skolan. Ja ni hörde rätt ja gjorde ett sånt val och de va antagligen rätt men känns ganska surt.  Men jag kommer över det och får förhoppningsvis en utbildning så jag sen får jobb och sen kan resa mera ! Men nu får ja ju åka ändå så är glad och tacksam för det.


Så så är det för tillfället! Ska försöka lägga upp lite bilder från den senaste tiden om datorn tillåter det vill säga men nu ska ja försöka ta mig ut på en promenad så vi hörs !


Bye Bye 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 20 december 2013 14:33

  Sådär, där är lägenheten uppsagd och adressen ändrad. Som man längtat efter denna dag men ändå känns de lite sorgligt. Nu ska vi ta oss igenom julen sedan blir de att packa ihop allt och flytta till mamma!               ...

Av Tilda - 16 december 2013 18:31

 

Av Tilda - 5 december 2013 22:00

  Denna mannen! Så mycket respekt och en sån människa. Ryser när jag tänker på att han nu inte längre finns hos oss.  Må du vila i frid och att vi alla mäniskor försöker leva upp till hans standard.                       ...

Av Tilda - 2 december 2013 22:15

   

Av Tilda - 1 december 2013 22:15

     

Ovido - Quiz & Flashcards